29. lis 2010.

Kisele klice mahunarki

Ovu "zimnicu" možete pripremiti u svako doba godine. Već ste možda i pročitali moj post o klicama u kojem navodim vrednosti klica u ishrani, a ovom postu bi dodala, odnosno citirala Dr.S.Karaman "Klice - izvor života":
"... Od žitarica, pri klijanju, dobija se dvostruka, a od mahunarki petostruka količina vitalnih materija.
Nigde u prirodi se ne može naći toliko hranljivih vitaminskih materija u tako koncentrovanom i lako svarljivom obliku kao kod lijanaca. U klicama su masti, belančevine, ugljeni hidrati u optimalnom odnosu. Sve su te materije uprošćene, lako svarljive, te ih organizam lako prerađuje. Zato se preporučuju starijim osobama, rekonvalescentima, trudnicama i deci."

Dobro operite organiski azuki pasulj i organski naut (u podjednakom omeru). Staklenu teglu do polovine napunite opranim mahunarkama i do vrha dolijte vodu. Ostavite namočen azuki i naut 15 sati. Vodu odlijte (korisna je za cveće!). Isecite parče gaze, pričvrstite ga gumicom na teglu i nekoliko puta dnevno ispirajte mahunarke (teglu sa gazom stavite pod mlaz tekuće hladne vode, prolijte vodu kroz gazu i tako nekoliko puta). Već drugog dana, prvo naut, a zatim azuki, počinje da klija.
Trećeg dana, klice bi trebale biti duge oko 1 cm. Nemojte se brinuti ako traje i dan duže, jer to zavisi od temperature, kvaliteta mahunarke i drugih uslova (svetlo, tama...). U toku bubrenja i daljeg klijanja, mahunarke će duplirati volumen, tj. napuniti teglu.
Zakuvajte presolac u omeru 1:1 jabučno sirće (4%) i voda, blago posolite i jos vrućim presolcem prelijte mahunarke u tegli, do vrha. Na vrh stavite nekoliko komadića oguljenog đumbira i zatvorite teglicu. Nakon par dana salata je spremna za konzumaciju.
Ukiseljene mahunarke možete kombinovati sa sezonskim salatama ili mešati sa kuvanim kukuruzom, kuvanim pirinčem ili drugom žitaricom kao samostalan obrok!

Ovaj recept sam poslala za učestovanje u igrici za mesec oktobar 2010. na temu
Fantastični "Mahuna" - Trio: PASULJ, SOČIVO i BOB
divnoj domaćici Tanji!


... i recept je osvojio treće mesto...


Protected by Copyscape Online Copyright Checker

Broj komentara: 13:

  1. Super! Odmah idem ukiseliti azuki grah jer ga imam doma i to, naravno, organski. Čestitam i samo nastavi s receptima zdrave hrane. Unaprijed se veselim ukiseljenom azuki grahu kojeg ću dodavati salatama ili ga jestu samog. Hvala

    OdgovoriIzbriši
  2. ja za ovako nšto nikad nisam čula, nije ni čudo moja baka nije spremala ništa zdravo već ono što je imala... no eto drago mi je da sam ovdje čula, probat ću jednom prilikom sigurno, iako mislim da će ovo dvoje doma opet samo kimati glavmo...

    OdgovoriIzbriši
  3. Nina, drago mi je ako uz zabavu nesto i novo naucimo. Lekovita svojstva klica su Kinezi poznavali jos pre 5.000 godina! U Ameriku su klice doneli iseljenici iz Kine, a u evropskoj ishrani, one su novina i kod nas jos dosta nepoznata hrana. Rusi takodje u ishrani koriste hleb od klica zitarica... ja sada eksperimetnisem, a kada mi recept potuno uspe, bice objavljen.
    Inace, sto se ovog recepta tice, vrlo je ukusan i zaista lekovit!

    OdgovoriIzbriši
  4. Ma meni ovo super izgleda i kao ukras!A da li je ukusno i hranjivo,ne sumnjam.

    OdgovoriIzbriši
  5. Tatjana, u pravu si. Nisam imala suvo zrnevlje kukuruza, da i njega stavim da klija. Sa dodatkom kukuruza, salata izgleda jos efektnije!

    OdgovoriIzbriši
  6. Samo da se javim i prijavim da sam uspjela na brzinu preletiti postove i iako sam zagriženi mesojed, volim i ja sve drugo fino :) Ovo mi je jako privuklo pažnju i imam jednu ideju koju ću probati realizirati, pa ti javim! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Super! Hvala na poseti! Javi, jedva cekam! Mogu da zamislim, bice to nesto preeeekrasno! ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Divno!
    Samo, zanima me koliko klice mogu stajati kada se otvori (načne) tegla.

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala na citanju, кикимора. Sto se tice otvaranja - kao i svaka zimnica.

    OdgovoriIzbriši
  10. Koliko dugo moze da se ocuva koji joj je rok trajanja?

    OdgovoriIzbriši
  11. Koliko dugo moze da se ocuva(rok trajanja)?Hvala

    OdgovoriIzbriši
  12. Jelena, ocuva se kao i svaka druga zimnica, nema razlike, sve mora biti cisto kao i kada radite svaku drugu zimnicu i nece biti problema. Hvala na citanju!

    OdgovoriIzbriši

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...